სამსახურის მანდატი
ინფორმაცია სამსახურის მანდატის შესახებ – სისხლის, სამოქალაქო და ადმინისტრაციულ საქმეებზე, ასევე ადვოკატის საგამონაკლისო წესით დანიშვნის თაობაზე,
არის სახელმწიფო ბიუჯეტიდან დაფინანსებული საჯარო სამართლის იურიდიული პირი, რომელიც უზრუნველყოფს იურიდიული კონსულტაციისა და იურიდიული დახმარების ხელმისაწვდომობას საქართველოს მთელ ტერიტორიაზე, კანონით გათვალისწინებული პირებისათვის. უფასო იურიდიული დახმარების სისტემას საფუძველი ჩაეყარა 2005 წელს. 2007 წელს, ძალაში შევიდა იურიდიული დახმარების შესახებ საქართველოს კანონი, რომელმაც განსაზღვრა იურიდიული დახმარების სისტემის ინსტიტუციური მოწყობა, ბენეფიციართა წრე და სერვისით სარგებლობის პირობები.
იურიდიული დახმარების სამსახური დამოუკიდებელია, არ ექვემდებარება არც ერთ სახელმწიფო ორგანოს და ანგარიშვალდებულია მხოლოდ საქართველოს პარლამენტის წინაშე, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
სამართლებრივი მომსახურების მიწოდება და საზოგადოებაში სამართლებრივი ცნობიერების ამაღლება.
➥სამართლებრივი მომსახურება მოიცავს: იურიდიულ კონსულტაციასა და იურიდიულ დახმარებას.
➥სამართლებრივი მომსახურების მიღება: უფასოა და ანაზღაურდება სახელმწიფო ბიუჯეტიდან.
იურიდიული კონსულტაცია არის სამართლებრივი რჩევა, რომელიც ხელმისაწვდომია ყველა პირისათვის (ფიზიკური და იურიდიული პირი) ნებისმიერ სამართლებრივ საკითხზე.
იურიდიული დახმარება გულისმობს სამართლებრივი დოკუმენტების შედგენას, წარმომადგენლობას სასამართლოში ადმინისტრაციულ და სამოქალაქო საქმეებთან დაკავშირებით და ადმინისტრაციულ ორგანოში, აგრეთვე სისხლის სამართლის პროცესში და ხელმისაწვდომია მხოლოდ კანონით გათვალისწინებული პირებისათვის.
ინფორმაცია სამსახურის მანდატის შესახებ – სისხლის, სამოქალაქო და ადმინისტრაციულ საქმეებზე, ასევე ადვოკატის საგამონაკლისო წესით დანიშვნის თაობაზე,
იურიდიული დახმარების სამსახურის მიზნებისთვის გადახდისუუნარო პირი არის სოციალურად დაუცველი ოჯახების მონაცემთა ერთიან ბაზაში რეგისტრირებული ოჯახის წევრი, რომლის სოციალურ-ეკონომიკური მაჩვენებელი განსაზღვრულია საქართველოს მთავრობის №424 დადგენილებით. აღნიშნული დადგენილების თანახმად: გადახდისუუნაროდ ითვლება სოციალურად დაუცველი პირი, რომლის სარეიტინგო ქულა შეადგენს 70 000 ან ნაკლებს;
გარდა ამისა, გადახდისუუნაროდ, ასევე, ითვლება 100 000 ან ნაკლები ქულის მქონე სოციალურად დაუცველი, რომელიც მიეკუთვნება შემდეგი კატეგორიებიდან ერთ-ერთს:
მრავალშვილიანი ოჯახის წევრი, რომელსაც ჰყავს 3 ან მეტი 18 წელს მიუღწეველი ბავშვი;
ომისა და სამხედრო ძალების ვეტერანი;
18 წლამდე ასაკის დედ-მამით ობოლი ბავშვი;
რუსეთის ფედერაციის მიერ საქართველოს წინააღმდეგ განხორციელებული სამხედრო აგრესიის შედეგად იძულებით გადაადგილებული პირი.
იურიდიული დახმარების სამსახური იურიდიულ კონსულტაციასა და იურიდიულ დახმარებას უზრუნველყოფს ბიუროებისა და საკონსულტაციო ცენტრების მეშვეობით.
სამსახურს საქართველოს მასშტაბით 13 ქალაქში აქვს იურიდიული დახმარების ბიურო და 30 საკონსულტაციო ცენტრი სხვადასხვა მუნიციპალიტეტებში (დეტალურად იხილეთ „სამსახურის ოფისები“).
იურიდიული კონსულტაციის მიღება შესაძლებელია საკონსულტაციო ცენტრებში და იურიდიული დახმარების ბიუროებში.
საკონსულტაციო ცენტრის კონსულტანტი უფლებამოსილია სამართლებრივი რჩევასთან ერთად, პირს მოუმზადოს ასევე სამართლებრივი დოკუმენტი, თუ პირი აკმაყოფილებს კანონით დადგენილ კრიტერიუმებს (დეტალურად იხილეთ „სამსახურის მანდატი“).
იურიდიული კონსულტაციის მიღება შესაძლებელია პირადად საკონსულტაციო ცენტრში/ბიუროში გამოცხადებით ან სატელეფონო ან/და ონლაინ საშუალებით.
სატელეფონო საშუალებით იურიდიული კონსულტაციის მიღება შესაძლებელია შემდეგ ტელეფონის ნომრებზე კონსულტანტ-ოპერატორებისაგან: +995 292 0055 ან 14 85;
➥სოციალური ქსელი – Facebook: იურიდიული დახმარების სამსახური / Legal Aid Service;
➥ელექტრონული ფოსტა: info@legalaid.ge;
➥მობილური საკონსულტაციო აპლიკაცია – LAS GEORGIA.
მობილური საკონსულტაციო აპლიკაცია შეიქმნა 2021 წელს, სადაც უფასო იურიდიულ კონსულტაციის მიღება შესაძლებელია ბავშვის უფლებებთან დაკავშირებით.
კონსულტაციის სხვა ფორმებისაგან განსხვავებით, მობილური აპლიკაციით კონსულტაციის მიღებისას პირს შეუძლია დარჩეს ანონიმური.
აპლიკაცია ხელმისაწვდომია მსოფლიოს ნებისმიერ ქვეყანაში მცხოვრები პირისთვის. აპლიკაციის ჩამოტვირთვა შესაძლებელია როგორც Android, ისე iOS სისტემის ტელეფონებისთვის.
მომავალში, მობილური აპლიკაციით კონსულტაციის მიღება შესაძლებელი იქნება ასევე სხვა კატეგორიის საქმეებზეც, მათ შორის ინგლისურ და რუსულ ენებზე.
იურიდიული დახმარების მიღება (სამართლებრივი დოკუმენტის შედგენა, წარმომადგენლობა სასამართლოში ან/და ადმინისტრაციულ ორგანოში) შესაძლებელია იურიდიული დახმარების ბიუროებში.
იურიდიული დახმარების ბიუროში გამოცხადებისას პირი სამართლებრივ კონსულტაციას გადის კონსულტანტთან, რომელიც ეხმარება მას ასევე იურიდიული დახმარების მიღების შესახებ განცხადების შედგენაში.
სისხლის სამართლის პროცესში საზოგადოებრივი ადვოკატის საქმეში ჩართვა შესაძლებელია:
ა) ბრალდებულის, მსჯავრდებულის ან/და გამართლებულის ან მისი წარმომადგენლის ან/და ახლო ნათესავის მიმართვის საფუძველზე;
ბ) პროცესის მწარმოებელი ორგანოს საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით მიმართვის საფუძველზე.
სამოქალაქო/ადმინისტრაციულ სამართლის პროცესში საზოგადოებრივი ადვოკატის საქმეში ჩართვას შესაძლებელია:
ა) უშუალოდ იმ პირის ან მისი კანონიერი წარმომადგენლის მიმართვის საფუძველზე, რომელიც ითხოვს იურიდიულ დახმარებას;
ბ) სასამართლოს დასაბუთებული განჩინების საფუძველზე.
საზოგადოებრივი ადვოკატის დანიშვნა, თუ პირი აკმაყოფილებს კანონით დადგენილ კრიტერიუმებს, ხორციელდება დაუყოვნებლივ ან არაუმეტეს 2 სამუშაო დღის ვადაში.
იურიდიული დახმარების გაწევაზე უარის თქმის შემთხვევაში, ბიუროს უფროსის გადაწყვეტილების გასაჩივრება შესაძლებელია სამსახურის დირექტორთან 1 თვის ვადაში, ხოლო სამსახურის დირეტორის გადაწყვეტილება საჩივრდება სასამართლოში ამავე ვადაში.
აღმაშენებლის N140ა, თბილისი, საქართველო
204534058
Legalaid
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to